سینما کسب و کار ۶

سینما کسب و کار ۶

A Storks Journey محصول مشترک پنج کشور بود که در سال ۲۰۱۷ به کارگردانی توبی جنکل و رضا معماری تولید گردیده است. انیمیشن سفر یک لک لک با نام «ریچارد لک لک» نیز شناخته می‌شود، درباره یک گنجشک غیر مهاجر به نام “ریچارد” است که بدلیل یتیم بودن، از بچگی نزد لک لک‌ها بزرگ شده و به همین دلیل می‌پندارد که خود نیز مثل آنها یک لک لک است و بر این اعتقاد خود محکم ایستاده و پافشاری می‌کند و آنها را خانواده خود می‌داند، در حالی که برای همه آشکار است که او یک گنجشک می‌باشد.

روزها می‌گذرد و سرانجام زمان مهاجرت لک لک‌ها به سمت آفریقا فرا میرسد و در نتیجه ریچارد که یک پرنده مهاجر نیست، تنها در جنگل رها می‌شود. مدتی بعد او دوستانی از جمله جغدی به نام اولگا، یک دوست خیالی و دوستی دیگر به نام کیکی در جنگل پیدا می‌کند و این دوستان به او می‌آموزند تا با این مسئله کنار آمده و فراگیرد که واقعا چه کسی است و هویتش چیست…

در ششمین رویداد سینما کسب و کار جناب آقای دکتر مسعود گوهری منش تحلیل گر انیمیشن سفر یک لک لک بودند. ایشان سخنرانی خود را با بیان یک حدیث قدسی آغاز کردند. به عقیده ایشان آنچه که سبب رشد انسان میگردد خود شناسی است و این انیمیشن را حاوی مضمون شگفت انگیز خودشناسی دانستند. ایشان خاطر نشان کردند که:

اتفاقاتی که از بدو تولد ریچارد برایش رخ داد زندگی­اش را تحت الشعاع قرار داده و سبب بالندگی او گردیده است. ایشان اتفاقات زندگی این گنجشگ این گونه بررسی کردند که حضور در خانواده­ نه تنها او را از گزند عوامل آسیب زا در امان داشت بلکه حضور والدین و هم بازی بودن با برادر بزرگتر سبب افزایش عزت نفس وی گردید. اما انکار حقایق زندگی­اش در نهایت منجر به آسیب روحی وی شد.
گوهری منش در ادامه صحبت هایش به اهمیت حضور افراد مختلف در زندگی اشاره کرد و آن را به زندگی ریچارد لک لک تعمیم داد. دوستانی که ریچارد بعد از مهاجرت خانواده اش پیدا کرد هر یک نقشی را در زندگی وی برای پذیرفتن هویت واقعی اش ایفا کردند. اولگا نقش منتور و راهنما و کیکی نقش دوست خلاق و باهوش را داشتند که ریچارد را برای رسیدن به هدفش یاری کردند. در این مسیر افرادی بودند که انرژی منفی می­داند و میگفتند که امکان ندارد بتوانید از اقیانوس عبور کنید و آن را امری محال می­پنداشتند اما آن سه با کار تیمی توانستند به مثابه یک لک لک در فراز آسمان پرواز کنند و به هدف نهاییشان که رسیدن به افریقا بود نائل گردند. در انتها وی تاکید کرد سه چیز روی زندگی هر شخصی اثر می گذارد،ورودی ها(چیزهایی که مغزتان را با آن تغذیه می کنید) ارتباط ها (آدم هایی که وقت تان را با آن ها می گذرانید)محیط (اطرافتان) بنابراین باید با دقت ادم های اطرافتان را انتخاب کنید حضور منتور جهت موفقیت و حضور دوستان خوب برای افزایش انرژی و انگیزه ضورری است.

گوهری منش برای تصدیق صحبت هایش تکه ای از مسابقه کودکان ژاپنی به تصویر کشید که اهمیت کار تیمی، تشویق و افزایش عزت نفس را در کودکان نشان می­داد.

در ادامه حضور پرشور مخاطبین همچنین اشتیاق آنها برای دانستن بخش پرسش و پاسخ را به فضای گرم و صمیمی تبدیل کرد. پس از برنامه عکسی به یادگار گرفته شد و مهمانان عزیز از نمایشگاه کتاب بازدید نمودند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *