آنچه در هفتمین سینما کسب و کار گذشت

آنچه در هفتمین سینما کسب و کار گذشت

ویپلش(Whiplash)، فیلمی آمریکایی در ژانر درام محصول ۲۰۱۴ است. دیمین شزل

 

(Damien Chazelle ) این فیلم را بر پایه تجربیاتش در باند دبیرستان پرینستون نوشته و کارگردانی کرده­ است. مایلز تلر(Miles Teller) در نقش دانش‌آموزی بازی می‌کند که نوازنده درام است و سعی دارد تا استاد خودش، ترنس فلچر؛ با بازی جی. کی. سیمونز (J. K. Simmons) را تحت تأثیر قرار دهد.  

 

این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۴ اکران شد و از همان ابتدا مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت. سونی پیکچرز حق انتشار جهانی آن را خرید. ویپلش نامزد پنج جایزه در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم، جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، جایزه اسکار بهترین صدابرداری و جایزه اسکار بهترین تدوین فیلم شد که فقط در بردن جایزه بهترین فیلم و جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی در این میان ناموفق بود. این فیلم با نظرات مثبت منتقدین روبه‌رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ میلادی شناخته می‌شود.

 

ویپلش همچنین از نظر کاربران سایت IMDB جزء ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینماست و در نظر سنجی که در اواخر ۲۰۱۶ برگزار شد جزء ۱۰۰ فیلمی است که باید قبل از مرگ دید.

 

در هفتمین رویداد سینما کسب و کار جناب آقای مهندس سید­ناصربهشتی، یکی از تحلیل گران فیلم جذاب شلاق؛ در ابتدا و پیش از اکران فیلم با بیان سخنان خود در خصوص انگیزه و عوامل اصلی ایجاد انگیزه و انگیزش فردی، کلیتی از محتوای فیلم ارائه نمود.

 

پس از صحبت های ایشان و پس از اتمام اکران فیلم، مهندس مکارم؛ رئیس هیئت مدیره شتابدهنده کسب و کار فردوسی در خصوص « تحلیل شرایط و محیط کسب و کار » که یکی از مهم ترین مقولات و موضوعات فیلم شلاق بود؛ گفت : « بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار با مشلات و موانعی در کسب و کار خود درحال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی در محیط کسب و کار خود هستند . فرض کنید؛ صاحب یک برند کسب و کار خود را آغاز کرده است؛ رشد کرده است و درحال پیشرفت اند ولی بنا به مشکلات محیط کسب و کار نمی توانند در محیط کسب و کار و رقابت باقی بمانند.

 

بعضی از حقایق تلخ موجود در کسب و کار اعم از ارتباطات از مسائل غیرقابل انکار است. این مهم در شرایط مختلف کسب وکار اعم از کسب و کارهای استخدامی و کارآفرینی به وفور دیده می شود.

 

وی افزود: حضور یک محیط کسب و کار خوب برای توسعه و رشد کسب و کار بسیار مفید است.

 

مکارم گفت: موفقیت در کسب و کارها ناشی از عبور از ناملایمات کسب و کار است و انگیزه تنها عامل پافشاری در کسب وکار جهت موفقیت در محیط های مختلف کسب و کار است. هدف و چشم انداز، خود موجب ایجاد انگیزه می شود.

 

پس از صحبت های ایشان از جناب آقای مهندس پورکیان، رئیس هیئت مدیره شرکت ثمین دشت؛ که مجری پنل تخصصی سینما کسب وکار بود با بیان تجربیات واقعی خود از شرایط واقعی و تلخی ها و ناملایمات مربوط به صنعت موادغذایی؛ برخی از حقایق این حوزه را تشریح کرد.

 

سپس، مهندس بهشتی؛ معمار سازمانی بنگاه رسانه ای سرمایه گذاری آخرین خبر اظهار کرد: پرزنت کردن محصول از مهم ترین راهکارهای فروش محصول و هرگونه محصول یا خدمت است.

 

وی افزود، شرایط کسب وکار همیشه قابل پیش بینی نیست. برای مواجهه با آن حتما استراتژی های گوناگون و مختلفی داشته باشید تا درصورت از بین رفتن شرایط مثلا A  به سراغ استراتژی B بروید.

 

همچنین به تحلیل الگوی مدل کسب وکار خود بپردازید و سعی کنید برای ارتباطات، مشتریان و افرادی که به نحوی با شما در ارتباط هستند پارامترهایی تعریف کنید تا در شرایط مختلف کسب و کار دچار سردرگمی نشوید.

 

مهندس بهشتی با اشاره به اینکه « در بازار امروز؛ چه چیزی داشتن  از اهمیت بالایی برخوردار است » افزود: روش اوستا شاگردی از روش های پیشین تربیت و آموزش در کشور بوده و طی این فرهنگ همیشه حضور یک استاد یا منتور؛ منجر به جلوگیری از بروز خطا و حفظ شرایط متعادل در محیط کسب و کار می شود.

 

در ادامه حضور پرشور مخاطبین همچنین اشتیاق آنها برای دانستن، بخش پرسش و پاسخ را به فضای گرم و صمیمی تبدیل کرد و در ادامه نیز ، عکسی به یادگار گرفته شد و مهمانان عزیز از نمایشگاه کتاب بازدید نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *